Toen internet nog niet zo belangrijk was.
Toen je nog 'gewoon' geld kon verdienen zonder te hoeven koeren over 'onderscheidend vermogen'. Laat staan ernaar handelen. Moet je zien hoe het nu gaat, met al die storytelling bullshit....
We willen wel onderscheidend zijn, maar niet de bijbehorende consequenties dragen. Resultaat: grijze middelmaat. Een écht statement, moet je tenslotte waarmaken.
Waarbij de feitelijke onderbouwing niet eens het belangrijkste is. Het gaat erom of je mensen erin kunt laten geloven. Zodanig dat ze in beweging willen komen. Minimale vereiste is dan wel dat je er zelf in gelooft.
Er zijn echter niet zo veel MKB'ers en zzp'ers die écht geloven in hun verhaal.
communiceert niet alleen leuk naar de buitenwereld. Het geeft jou (en je organisatie) kracht. Als ware het een mantra.- Dan ben je in staat om steeds weer met overtuiging het gesprek aan te gaan.
- Neem je de onvermijdelijke fouten voor lief.
- Herken en vier je ieder succes, groot en klein.
- Is het een eindeloze en broodnodige energiebron.
geloof je er niet écht in. Toch?
er is pas een marketingverhaal als al het andere klopt:
BeantwoordenVerwijderenhttp://jacobjanvoerman.nl/een-geheim-van-marketing/
Precies wat je schrijft, Jacob Jan: "Een geheim van marketing is zijn wie je bent. En daar is lef voor nodig merk ik. Ik ben doodsbang bij alle stappen die ik zet, maar ik blijf doorlopen." Als je weet wat je/de essentie is en je gelooft er werkelijk in, dan stromen de (marketing) verhalen vanzelf en houden de benodigde stappen gelijke tred.
VerwijderenMooi verhaal Sonja. Ik ken collega's die nog steeds in dat grijze gebied zitten en zich afvragen waarom het niet 'loopt'. Ik ga niet opscheppen dat ik goed ben, maar mijn klanten en leveranciers zeggen van wel. Dat geeft mij een boost energie en dat komt tot uitdrukking in mijn werk. Als het recht uit het hart komt en er is vertrouwen en betrouwbaarheid naar je klanten heb je succes. Ik geloof daar in!
BeantwoordenVerwijderenHet vergt ook tijd en kennis he? Om onder woorden te brengen wat je drijft en wat je onderscheidt. Daar moet je afstand voor nemen en af en toe je ego opzij zetten, en veel mensen zijn ook simpelweg te druk.
BeantwoordenVerwijderenGelukkig is de beste marketing nog steeds een fantastisch product en dienst aanbieden, dus als iedereen daar nou een mee begint.
Beetje late reactie, mannen, maar de Blogger meldingen belanden tegenwoordig in de spam, ondanks dat ze al herhaaldelijk als niet-spam zijn gemarkeerd. Maar goed, gelukkig hebben we een paar dagen terug al via Twitter contact erover gehad. :-)
VerwijderenIk denk idd dat het uit je hart moet komen. Dat je daarmee het verschil maakt. Want er zijn zat anderen die dezelfde goede producten en diensten bieden als jij. Als mensen zaken doen met jou omdat je bent wie je bent en (je bedrijf) écht ergens voor staat, dan wordt prijs van ondergeschikt belang.