donderdag 7 november 2013

Content is niet king, maar een pain in the ass!

Vind jij het ook zo leuk om een nieuw websiteproject te starten? Lekker brainstormen. Mooie plaatjes. Goeie ideeën. Heerlijk. Op naar de uitvoering! En dan... wordt het stil... Het gaat over de uitvoering en energie en daadkracht verdwijnen plotsklaps. 

De dagelijkse gang van zaken lonkt ineens onweerstaanbaar


Er is geen tijd meer voor het websiteproject. Druk, druk, druk... Maar voor wat precies is er geen tijd?

Vormgeving, tekstschrijven en fotografie kun je uitbesteden. Een site kun je laten bouwen. Een brochure laat je drukken. Er is natuurlijk wel input voor nodig. Inhoud. Content.

Maar als je graag alle touwtjes in eigen handen houdt en vindt dat jij het zelf het beste weet, dan is content niet de spreekwoordelijke king, maar een pain in the ass. En komt er veel minder van de grond dan je zou willen.

"Dat komt omdat alleen mensen die in mijn business zitten het écht snappen."


Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar.... zitten jouw klanten helemaal 'in de business'? Snappen zij precies waar jouw product en/of dienst over gaat?

Waarom hebben ze jou ingeschakeld? Waarschijnlijk om er juist níet mee bezig te hoeven zijn! Jij bent toch het vakmens?!

Een buitenstaander met verstand van marketing en communicatie kan zich vaak beter verplaatsen in jouw klant dan iemand die in de bedrijfskoker zit. Want er treedt onvermijdelijk een bepaalde mate van tunnelvisie op als je gek bent op wat je doet en er iedere dag mee bezig bent.

strategisch tekstschrijven, nieuwe economie marketing
Daardoor zie je ook niet meer wat jou(w bedrijf) nou zo bijzonder maakt. Want de kans is klein dat jouw product of dienst an sich daarvoor zorgt - bijna niets is in de huidige tijd (lang) uniek.

Wat is er bijzonder aan zakendoen met jou?


Als je dat weet, dan kun je het omschrijven, je daarmee onderscheiden en dan heb je... content!

Content is uiteindelijk niet alleen king, maar ook cash


Het moet je (potentiële) klanten laten zien hoe en waar jij waarde toevoegt aan hún business. Content, oftewel inhoud in de meest brede zin van het woord, moet jouw verkoopproces en dienstverlening ondersteunen en versterken. Maar dan moet je wel weten waar je voor staat.

Hoe je zoiets in de praktijk aanpakt? Zoals met zoveel geldt ook hier dat je het moet ervaren om het te geloven. Dat 'ervaren', moet je zo makkelijk mogelijk gemaakt worden. Anders blijven we in het probleem steken waarmee deze blog begon. Ik maak het je graag zo makkelijk mogelijk :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten