1 - Wie moet z'n vingers aflikken bij jouw content?
Wie is je ideale klant? Wie is exemplarisch voor de mensen die je wilt bereiken? Dat is degene die steeds indringend over je schouder meekijkt als je aan het schrijven bent.
Zou hij/zij je mail openen? Je blog aandachtig lezen en met liefde delen met zijn/haar netwerk? Dit zijn geen multiple choice vragen. Er is maar één antwoord mogelijk.
2 - Stop selling, start telling.
Het gaat niet om jouw bedrijf. En ook niet om jou. Sorry. Dus hou op over je jonge dynamische team, de creativiteit, jouw passies, dat je dé ideale oplossing hebt en bent.... enzovoorts enzoverder.
Welk probleem los jij voor mij op? Aan welk brandend verlangen geef jij invulling?
Ken je (potentiële) klanten. Door en door. Van haver tot gort. Als je weet waar ze wakker van liggen en waar ze naar verlangen, dan weet jij precies waarover je moet schrijven. Welke antwoorden ze nodig hebben.
3 - Niet pushen, maar pullen.
Zoeken, zoeken, zoeken naar kansrijke prospects. Of gevonden worden op het moment dat zij jou nodig hebben. Dat laatste is de kracht van pull marketing.
Internet heeft ervoor gezorgd dat mensen zonder verkopers op zoek kunnen gaan naar een oplossing voor hun probleem. Dat moet je niet jammer vinden, maar optimaal faciliteren.
4 - Wees kort. En krachtig.
Hoe korter, hoe beter. Saaie, lange stukken zet mensen niet in beweging. Zeker niet op het internet. Dat schrikt alleen maar af.
Wat doet er écht toe? Schrap de rest. En eindig met een prikkelend duidelijke call-to-action.
Content Marketing wordt steeds belangrijker.
De tijden zijn veranderd. Alleen jouw bedrijfsboodschap verkondigen, werkt niet meer. Leads genereren met kwalitatieve, betrouwbare en relevante content werkt wel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten