donderdag 7 november 2013

Content is niet king, maar een pain in the ass!

Vind jij het ook zo leuk om een nieuw communicatie traject te starten? Lekker brainstormen. Mooie plaatjes. Goeie ideeën. Heerlijk! Op naar de uitvoering! Ineens wordt het stil.... Zie jij ook de betrokken gezichten? We hebben het over de uitvoering en energie en daadkracht verdwijnen. 

strategisch tekstschrijven, nieuwe economie marketingDe dagelijkse gang van zaken lonkt plots onweerstaanbaar. 


Er is geen tijd meer voor het nieuwe project. Druk, druk, druk....

Maar voor wat precies is er geen tijd? Vormgeving, tekstschrijven en fotografie kun je uitbesteden. Een site hoef je niet zelf te bouwen. Een brochure hoef je niet zelf te drukken.


Er is echter wel input voor nodig. Inhoud. Content. Maar als je graag alle touwtjes in eigen handen houdt en vindt dat jij het zelf het beste weet, dan is content niet de spreekwoordelijke king, maar een pain in the ass. En komt er veel minder van de grond dan je zou willen.

"Dat komt omdat alleen mensen die in mijn business zitten het écht snappen."


Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar.... zitten jouw klanten helemaal 'in de business'? Snappen zij precies waar jouw product en/of dienst over gaat? Waarom hebben ze jou ingeschakeld? Waarschijnlijk om er juist níet mee bezig te hoeven zijn! Jij bent toch de vakman/-vrouw?!

Een strategische partner die niet in je organisatie zit, kan zich vaak beter verplaatsen in jouw klant dan iemand die in de bedrijfskoker zit. Want er treedt onvermijdelijk een bepaalde mate van tunnelvisie op als je gek bent op wat je doet en er iedere dag mee bezig bent.

strategisch tekstschrijven, nieuwe economie marketing
Daardoor zie je ook niet meer wat jouw bedrijf nou zo bijzonder maakt. Want de kans is klein dat jouw product of dienst daarvoor zorgt - bijna niets en niemand is in de huidige tijd (lang) uniek. Wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? Als je dat weet, kun je het benoemen, je daarmee onderscheiden en dan heb je.... content!

Content is uiteindelijk niet alleen king, maar ook cash. 


Het moet je (potentiële) klanten laten zien hoe en waar jij waarde toevoegt aan hún business. Content, oftewel inhoud in de meest brede zin van het woord, moet jouw verkoopproces en dienstverlening ondersteunen en versterken. Maar dan moet je wel weten waar je voor staat.

Hoe je zoiets in de praktijk aanpakt? Zoals met zoveel geldt ook hier dat je het moet ervaren om het te geloven. Dat 'ervaren', moet je zo makkelijk mogelijk gemaakt worden. Anders blijven we in het probleem steken waarmee dit artikel begon.

Dus vertel, welk strategisch project komt tot je grote ergernis niet van de grond? 


Want het ervaren begint met erover praten en elkaar inspireren. Laat een reactie achter op deze blog of neem contact op.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen