dinsdag 19 februari 2013

Alleen maar goede content is waardeloos!

Marketing-Communicatie-Content-Tekstschrijven

Content is king. Oh ja? Was het maar waar! Stel je voor.... Dat alléén maar woorden genoeg zouden zijn.... Te mooi om waar te zijn. En dat is het dus ook. Want er zijn genoeg bedrijven die briljant schrijven, maar niemand kent ze.

Daar is een verklaring voor. Iets met marketing. En iets met relaties.

Relaties beheersen het internet. Social networks. Social Media. World wide web. Het gaat alleen maar om relaties en connecties. Dus wie heeft ooit bedacht dat je met wat content het verschil kunt maken, zonder relaties aan te gaan?

Goede relaties onderhouden, is goede marketing.

'Gewone', ouderwetse marketing is natuurlijk een stuk makkelijker. Je bent goed, toch? Dus je hoeft je relatieangst en gemakzucht niet te overwinnen. 'Ze' vinden je heus wel. Mooie website. Goeie blog. Lekker veel SEO. Pittige pay-off. Dat soort dingen. Méér dan genoeg. Toch?

Want jij wilt maar één ding: lekker met je vak bezig zijn. Relaties opbouwen, vergt te veel kostbare tijd.

Maar zo gaat het dus niet werken. Oók niet op het internet. Net als in het echte leven gaat het niet alleen om wat je weet en kunt, maar ook om de mensen die je kent. Een idee, product of dienst promoot je uiteindelijk het beste via relaties.

In de huidige tijd hebben advertenties veel van hun waarde verloren. Terwijl relaties steeds belangrijker worden.

Alleen maar zenden, werkt allang niet meer. Je moet naar buiten treden, laten zien wie je bent, het gesprek aangaan, de interactie opzoeken. Dat vind je een hoop gedoe?

Waarom ben je destijds met je business begonnen? Om het verschil te maken. Om mensen verder te helpen. Daar is het je toch juist om te doen, om die mensen!

Een relatie bouw je niet op door simpelweg goede content op het web te slingeren en te verwachten dat Google de rest doet.

Natuurlijk is waardevolle content belangrijk. Uiteraard is het een goede start. Maar alléén aan goede content werken, is bij lange na niet genoeg.

Marketing-Communicatie-Content-Tekstschrijven
Je wilt toch ook iets verkopen? Dan heb je aandacht nodig!

En de enige manier om waardevolle aandacht te krijgen, is oprechte relaties durven aangaan, opbouwen en uitbouwen. Zowel online als offline. Vanuit jouw authentieke verhaal. Jouw unieke toegevoegde waarde.

Dus waar wacht je op? Lekker aan de slag! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen