donderdag 20 december 2012

Waar je schijt aan kunt hebben in 2013!

Trends, trends, trends. Ze komen en ze gaan. Velen waren eigenlijk niet eens een trend, alleen een hype. Van sommige dingen hadden we gewild dat ze een trend waren geworden. Waar je toch allemaal (geen) rekening mee moet houden en (niet) op in moet spelen als marketeer! Maarrr.... laten we het aan het einde van 2012 ook eens hebben over waar we lekker schijt aan kunnen hebben in 2013! ;-)

QR codes

Het was niet wat, het is niet wat en het gaat nooit wat worden. Het is te veel gedoe om ze te lezen met je smartphone en waarom zou je ook? Om op e.o.a. site die niet geschikt is voor mobiel terecht te komen? Ja, serieus. Geef ze maar de kost die QR codes gebruiken, maar geen 'mobiele site' hebben. (Dus: Nieuwe site? Meteen responsive design gebruiken!)

Instagram

Inmiddels van Facebook en dat zullen we weten ook. Want nu willen ze op nogal discutabele wijze (ik zeg het netjes he!) geld verdienen aan de content van hun gebruikers. En dat accepteren die gebruikers natuurlijk zonder morren.... Massaal overstappen op Evergram dan maar?

Facebook

Okay, ik ben bevooroordeeld. Ik heb nooit een Facebook account gehad/gewild en vind de bedenker en hun policies griezelig. Maar ze zorgen zelf prima voor slechte publiciteit hoor! Het is dat zoveel mensen er inmiddels intens hun digitale, sociale leven op hebben samengebald, anders was het allang leeggelopen. Maar het zal té vervelend worden, hoe Facebook zich gedraagt. Let maar op.

Aan welke zaken ga jij schijt hebben in 2013? 

Vul dit bescheiden lijstje aan in de 'opmerkingen sectie' en/of laat weten wat je van mijn 'lijst van 3 voor 2013' vindt. Ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen