zondag 4 november 2012

Zonder urgentie geen verandering

Het zijn moeilijke tijden. Tenminste, als je het vanuit het oude economische perspectief van 'groei, groei, groei' en 'meer, meer, meer' bekijkt. Veel MKB'ers moeten het (voorlopig) wel vanuit die richting bekijken - hun hele bedrijf is erop gestoeld. Dat verander je niet zomaar even.

Een andere richting kiezen, vergt ook een investering. Niet alleen van tijd.

De beperkte, bestaande budgetten inzetten voor een nieuwe strategie valt zwaar. Al zie je dat de huidige tactieken niet meer goed werken, wie zegt dat de nieuwe dat wel zullen doen? Zeggen dat je in een nieuwe aanpak gelooft, is iets anders dan ernaar handelen. Heel iets anders.

Je kunt de meest fantastische gesprekken met potentiële klanten hebben, als het op actie aankomt, is bijna niemand thuis. Of het nou over content marketing gaat of iets groters, zoals de betekenis economie en intentie marketing.

Marketing-Communicatie-Tekstschrijver

We hebben het nog niet zwaar genoeg en voelen daardoor te weinig urgentie. Zonder urgentie geen verandering.


Moet je het dan maar opgeven, als je wilt bijdragen aan die verandering? Natuurlijk niet! Is het ooit makkelijk geweest om het heel anders te doen?

Je weet het antwoord al. Het kost bloed, zweet en tranen. Maar dan ga je wel ergens heen. Je hebt een doel voor ogen.

Want is het zo makkelijk hoe het nu gaat? Maakt dat jou en je klanten gelukkig?


Of je het uiteindelijke doel bereikt, weet je nooit van tevoren. Nog los van het feit dat doelen niet rigide zijn en in de loop der tijd transformeren. Maar zoals vaak gezegd wordt: het gaat om de reis ernaartoe.

Ik hoop dat het een spannende reis wordt. In alle opzichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten