dinsdag 23 oktober 2012

Kun je met goede content goede klanten krijgen??

Het belangrijkste waar je deze week mee kunt starten? Zelfs al heb je niks met Social Media? Met content marketing! Want als je in ieder geval dat stuk goed voor elkaar hebt, zul je zelfs de grootste cynici in jouw bedrijf bekeren.

content marketing-Sonja van Vuren-tekstschrijver"Traditionele marketing praat tegen mensen. Content marketing praat mét ze."

Het belang van content marketing wordt door de meeste
B2B MKB bedrijven onderschat. Terwijl het alleen maar nog belangrijker is geworden in de afgelopen jaren. Goede content marketeers weten dat je het recht om te verkopen niet cadeau krijgt - je moet het verdienen.


Met 'thought leadership' maak je maximaal gebruik van je unieke marktpositie om waardevolle inzichten en adviezen te geven over kwesties die belangrijk zijn voor je klanten en prospects.

  • Want jij hebt een andere kijk op de markt.
  • Je weet wat waardevolle inzichten zijn voor (potentiële) klanten.
  • Je bent een aantoonbare expert, dus jouw adviezen zijn relevant. 
  • Je bespreekt niet jouw producten of diensten, maar wat belangrijk is voor belanghebbenden.
  • Het gaat over wat jouw (potentiële) klanten belangrijk vinden, niet jij.

Bied jij de markt niet het bovenstaande? Dan is het geen 'thought leadership', maar zijn het brochures. En die brochures, die zijn pas relevant als het moeilijke marketing werk gedaan is.
Een brochure zal nooit een markt in beweging zetten.

Maar goede content die alleen maar goede content zit te zijn is.... waardeloos.

Je moet je inzichten en adviezen ook weten om te zetten in relevante campagnes die wat doen met mensen en tot actie aanzetten. Dat laatste is namelijk perfect te meten - niet onbelangrijk.

content marketing-Sonja van Vuren-tekstschrijver
"Stop met schreeuwen en maak jezelf nuttig."

Weten hoe jij als B2B MKB'er een unieke advies positie kunt verwerven richting je (potentiële) klanten? Laten we er eens een uurtje over praten: mail of bel me maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen