dinsdag 30 oktober 2012

Je moet er wat voor over hebben, als je IMPACT wilt hebben

Er is een behoefte. Er is een idee. Nu alleen nog uitvoeren. Hup, aan de slag! Hartstikke goed, lekker kordaat. Onderstaande lijst hoef je dan alleen nog maar af te vinken. Toch?

> Je strategie staat als een huis

Het is glashelder hoe en waarmee je de markt wilt benaderen en wat het belanghebbenden oplevert. Binnen een minuut weet je exact te vertellen waarom men NU zaken moet doen met jou.

> Je doorzettingsvermogen is niet groot, niet groots, maar gigantisch

Zoals Seth Godin zegt: "You better believe in what you do, because it may take a long time before it catches on." Je kunt tegen een stootje en laat je niet snel ontmoedigen.

> Je bent blij dat je bang bent, want dat houdt je scherp

Angst ligt constant ondermijnend op de loer. Iedere dag weer. De kunst is haar alleen te gebruiken om oplettend en scherp te blijven.

> Je weet welke tactieken je hoe, wanneer en waarom inzet

Je weet wat bijdraagt aan de strategie, wat haar versterkt. Op een flexibele manier. Want de tijden veranderen steeds sneller. Je zit er bovenop om snel te kunnen schakelen.

> Je bent ervan doordrongen dat alles staat of valt met de uitvoering

Een goed idee wat inspeelt op een behoefte, een mooie strategie, nauwkeurig opgetekende tactieken - het is betekenisloos als het niet goed uitgevoerd wordt. Inspiratie hebben, geven of krijgen, is niet zo moeilijk. Passie en focus om goed uit te voeren - dat is waar het maar al te vaak aan schort.

> Ondertussen bouw je een ijzersterke reputatie op

Mensen doen zaken met mensen die ze vertrouwen. Dat vertrouwen moet je verdienen. Steeds weer.

> Je verlangen om te slagen, is intens

Wat je wilt, wil je met hart en ziel. Met je hele hebben en houwen. Met iedere vezel in je lijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten