vrijdag 24 februari 2012

Heb jij ook zo'n stomme out-of-office-melding?!

Je hebt hulp nodig. Een dringende vraag. Je wilt even iets weten. Dus stuur je een mail. En ontvangt direct een out-of-office-melding terug. Zo'n saai standaard ding. Zoiets als dit:

  • "Ik ben niet aanwezig. Voor urgente zaken kunt u contact opnemen met: ......."
  • "In verband met vakantie ben ik deze week niet aanwezig. Uw mail wordt niet automatisch doorgestuurd."
  • "Momenteel ben ik niet bereikbaar. Bij terugkomst behandel ik alle mails."

Wat klinkt dat toch aardig, behulpzaam en prettig hè!

Maar vriendelijk zijn als je er niet echt bent, kan toch niet?

Nee? Oh ja? Wat dacht je hiervan:

"Goed dat je mailt!

Helaas ben ik vandaag niet op kantoor. Maar morgen ga ik aan de slag met je vraag, opmerking of verzoek.

Kan het niet tot dan wachten? Mijn collega helpt je ook graag:

......................................... [naam, e-mail adres, telefoonnummer]

Een fijne dag verder!"

Met een out-of-office-melding maak je ook contact. Dus maak er wat van!

Vergeet niet: iedereen die jou mailt, krijgt die out-of-office-melding....

1 opmerking:

  1. Andere mogelijkheid: een charme-offensief in de vorm van een gedicht, out-of-office-poetry. Hier vind je mooie exemplaren: http://www.gedichtendag.com/outofoffice/
    Hoe leuk is dat?

    BeantwoordenVerwijderen